Monday, December 7, 2009

Permulaan....

6 Disember 2009. Jadual periodku sudah lambat seminggu lebih. Aku berkira2 adakah aku peknen? Sememangnya kami telah merancang kehamilan kali ini untuk beberapa bulan tetapi tak menjadi. Aku ambil keputusan untuk turunkan berat badan sedikit supaya mungkin baru ianya berjaya. Baca dari testimoni mengatakan Jusmate5 dapat membantu untuk kehamilan, aku mencuba. Dah hampir sebulan aku minum Jusmate5 ini.

Dan pada tarikh ini, aku beranikan diri membeli home pregnancy test di farmasi. Sampai di rumah, aku menyimpannya dahulu. Tepat jam 12.30 malam, bila aku dah nak tidur, aku akhirnya menggunakan alat tersebut. Berdebar2 semasa aku menunggu keputusan ujian tersebut. Oh!! Positif rupanya. Hatiku makin berdebar kencang. Tak tahu bagaimana nak gambarkan perasaan masa itu. Gembira ada, takut pun ada. Seakan macam anak pertama pula, padahal dah yang ke 4..hehe.

Alhamdulillah..aku tunjukkan keputusan itu pada SRD. Aku tak lihat mukanya. Terus aku masuk bilik semula. SRD dtg melihat aku.

"Ibu tak suka ker?" Macam sedih aje?"
"Eh! Taklah...tak tahu nak cakaplah. Abang suka tak?"
"Mestila suka".

Hmm..alhamdulillah. Kehamilan kali ini memang kami nantikan. Aku gembira akhirnya berjaya.

Sama ada satu kebetulan atau mmg sudah tersurat...Jusmate5 tu membantu ker? Mungkin juga. Baru aku berjaya turunkan 3kg dan 1 inci pada perut ni...nampaknya akan bertambah pula berat dan inci itu kembali. Apa pun aku suka...:D

No comments:

Post a Comment