pregnancy due date

Wednesday, December 9, 2009

9 Disember 2009

Sudah beberapa hari dari tarikh aku buat ujian itu. Malam tadi aku tanya pada SRD bila agaknya aku patut berjumpa doktor. SRD seperti biasa jawab terpulang saja. Aku masih was-was sebenarnya..betul ker ni aku mengandung?..Tapi, tak kanlah alat ujian tu tipu pulak kan. Namu begitu tanda-tanda kehamilan tu aku dah nampak.

Antaranya, aku tak boleh lapar. Bila lapar saja, tekak terasa mual. Aku mula rasa nak muntah. Tapi aku tak boleh makan banyak. Makan banyak pun aku nak muntah. Aku kena kerap makan tapi dalam amaun yang sedikit.

Aku mula rasa malas. Malas nak siapkan semua kerja2 rumah....huhu. Tapi aku terpaksa buat juga. Kalau boleh aku nak relax saja. Boleh ker gitu? Perlukah aku ke doktor lagi untuk pengesahan. Nanti sama juga..dia suruh aku buat ujian air kencing sekali lagi..pas tu kata..Tahniah! Anda mengandung. Kemudian mulalah dia tanya bila firsr day last period aku dan mulalah dia beritahu aku aku dah berapa minggu. ..hehe. Tapi sekurang2nya aku dapat acid folic kan.Hmm..nanti lah dulu.


No comments:

Post a Comment