pregnancy due date

Thursday, December 10, 2009

10 Disember 09 - 1.25pm

Akhirnya aku ke klinik An-Nur bersama Alia dan Abid. Aqil tak nak ikut, jadi dia tinggal seorang di rumah. Kepala makin pusing, perut rasa senak. Aku jadi bimbang. Tak boleh jadi harus ke klinik juga.

Sampai di sana, jumpa doktor, aku katalah, aku sakit perut, nak tidur tak selesa, mengiring rasa tak selesa. Mual2 semua. Dia tanya bila last period...hmm as usual. Aku dah siap2 bawak urine aku, so senang nanti. Aku buat macam aku tak tahu. Takpelah..boleh confirmkan. Akhirnya....



jeng..



jeng..



jeng...






Tepat, sama seperti test yang aku buat sendiri di rumah. Aku di sahkan positif peknen lagi. Due date menurut doktor 5/8/2010, tapi mengikut apa yang aku kira di internet 4/8/2010. Dekat2 saja...salah satulah tu kan. Tapi, aku ambil kira yang awal..haha

Lagi sekali, aku kompius kenapa perut aku sakit. Doktor kata, perut aku masuk angin. Dia tanya belah mana yang sakit, aku tunjukklah, sah kata dia ada angin. Dapat 3 jenis ubat yang semuanya berbentuk pil. Habislah...aku mmg tak suka makan ubat pil. Besar2 lak tu. Boleh ker makan ni? Satu ubat bisa,satu ubat pening/loya dan satu lagi ubat angin. Banyak etul dia kasi ubat. Boleh claim banyak kot dari U**M. Dah klinik panel tak perlu aku bayar semua untuk ubat dan test tu.

Sekarang aku dah mula lapar. As usual aku malas masak dalam seminggu ni. Beli lauk jer lepas tu masak nasi. Kejap lagi nak makan... Harap2 sakit perut aku hilang lah lepas ni. Dah lega sedikit sebenarnya....alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment