pregnancy due date

Wednesday, June 9, 2010

Check -up hari ini...9 June

Hohoho...kad merah aku sudah ada tanda hijau. Macam mana ni? Risau pulak. Hari ini, kandungan aku dah hampir ke minggu ke 32. Bila di periksa, Hb aku makin turun. Hb hari ini 10.3..aduss! Terus misi lekat pelekat hijau pada buku merah aku, menandakan aku ada anemia. Tulah..selalu sangat terlupa makan ubat coklat tu. 

Berat pun menurun dari yang lepas. Turun 1kg, apa dah jadi ni. Aku rasa selera makan ok jer..huhu. Tapi baby gerak memang laju...boleh kata, hari2 perut aku bergegar...dia seperti bermain bola sepak dalam perut aku. Ligat dan lasak. Ibu harap baby ok yer sayang.

Seperti biasa, aku di nasihatkan makan ubat, banyakkan makan makanan yang mengandungi zat besi yang tinggi sepertia kerang, hati, sayur-sayuran hijau, jus buah-buahan. Aku rasa semua aku suka makan..tapi kenapa ekk hb rendah juga....dah nak dekat ni, risaunya!!!

Nasib ada part yang best. Aku register pukul 7.55 pagi. Dapat no 9. Pukul 8.45 aku dah sampai rumah semula...sungguh efisien misi di klinik Senggarang ni. Aku suka sangat, tak  perlu menunggu berejam2 seperti di klinik sebelum ni.....

No comments:

Post a Comment